Ana sayfa Haberler Soru & Cevap (Gamescom 2018)

Soru & Cevap (Gamescom 2018)

0
PAYLAŞ

Gamescom 2018 yayını sırasında, World of Tanks Tasarım Direktörü Andrey Biletskiy, oyunculardan gelen soruları cevapladı. Birçok farklı konu var, önemli konuları derledim ve Andrey’in cevaplarını/yorumlarını ekledim.

• World of Tanks yetkilileri eski haritaları tekrar oyuna sunmayı düşünüyor. Eski haritaları oyunda görebiliriz ama Komarin, Ejderha Yamacı gibi sıkıntılı haritaları beklemeyin.
• Bir haritanın tüm prototipleriyle birlikte oyuna hazır olarak sunulması ortalama 19 aylık bir adam/saat hesabı ediyor. Yani tek başına bir çalışan, hiç uyku uyumadan 19 ay boyunca hiç uyku uyumadan çalışarak bir harita çıkarabiliyor. Yine de yeni güncellemede oyuna eklenecek Minsk ve Studzianki haritalarının o kadar zaman almadığını belirteyim. Eski haritaları tekrar sunmak çok zaman alıyor, çünkü buradaki obje değişiklikleri test ediliyor.
• 1.0 güncellemesiyle birlikte hayalet atışların sayısında bir artış yaşanmış, dolayısıyla World of Tanks yetkilileri bu “kaybolan atışları” çözmek için çalışıyor. Bu hayalet atışlar haritalardaki cisimleri HD’ye geçirirken ortaya çıkmış. Bu atışların ortaya çıkma sebebini, haritadaki cisimlere farklı açılardan gelen mermiler olarak özetleyebiliriz.
• Tüm bu sorunların ne zaman çözüleceğini belirlemek güç, çünkü tasarım ekibi oyuncuların geri dönüşleri sonrasında bu sorunlara bakıyor.
• Oyundaki kullanıcı ara yüzü değişiklikleri sürecek. Teknoloji ağaçlarının ara yüzü de değişecek, bu değişiklik oyuna yeni bir teknoloji ağacı eklemeden önce olacak.
• World of Tanks yetkililerinin topçu sınıfını oyundan tamamen çıkarma planı yok. Topçu sınıfına yönelik birtakım limitler olacak ama henüz açıklanmış değil.
• Oyuna yeni bir topçu sınıfı eklenmiyor, bunun da sebebi oyuncuların birçoğunun topçu sınıfından nefret etmesi.
• İngiliz hafif tank hattı onaylandı, yakın zamanda oyuna eklenecek.
• İsveç hafif tank hattı üzerinde de çalışmalar var ama henüz bir detay yok.
• Tekerlekli tanklar “hafif tank” olarak oyunda yer alacak ve 5-10 seviyeler arasında olacak. World of Tanks yetkililerine göre bunun sebebi tekerlekli tankların 1930-1940 yılları arasında paletli tanklarla savaşma amacı olmadan üretilmesi.
• Tekerlekli tanklar, hafif tanklara göre daha düşük beygir gücü ve görüş mesafesine sahip olacak, bu da bire bir savaşta hafif tankların daha avantajlı olduğu anlamına geliyor. Doğru kullanıldığında, hız ve hareketlilik tekerlekli tankların en büyük avantajı olacak, mesela aktif gözlem bu tanklar için bir doğru kullanım örneği olabilir.
• Tekerlekli tanklar hızlı hareket edecek ama gövde dönüş hızları düşük olacak. Bu tankları durdurmak zor olacak, tankın tekerleklerini vurduğunuzda bile durmayacak, kalan tekerleklerle yola devam edecek ama artık eskisi kadar hızlı gitmeyecek.
• İlk tekerlekli tank premium tank olmayacak.
• Tekerlekli tanklar önce Sandbox’a gelecek, sonra ortak testlere eklenecek.
• World of Tanks yetkililerinde, “tekerlekli tanklar fazla sinir bozucu olabilir” endişesi var, hep birlikte göreceğiz.
• Alev makineli tankların oyuna, özellikle de rastgele savaşlara eklenmesi pek olası değil. Yine de bir kip olarak oyuna eklenebilir.
• Ön Cephe Kipi tekrar gelecek. World of Tanks yetkilileri şu anda düşük özellikli bilgisayarlar için bazı performans sorunlarını çözmeye çalışıyor. Kipin ekonomik özelliklerine de düzenleme gelecek.
• Farklı garaj tipleri onaylandı ama şimdilik oyuna gelmeyecek.
• Kişiselleştirilebilir 3D elementler şu anda yüksek öncelik olarak çalışılıyor.
• Premium hesap sahipleri için yeni ikramiyeler üzerinde çalışılıyor, yakında duyurulacak.
• World of Tanks yetkilileri, premium mermiler üzerindeki çalışmaları sonlandırmaya çok yaklaştı. Bu çalışmanın sonunda HESH mermi tipinde büyük değişikler olacak ve Type 5 Heavy konusundaki sorunlar çözülmüş olacak.